torsdag 20. august 2009

Minner fra en fortid

Det var en gang, - for lenge, lenge siden
jeg var en liten pike på den tiden
Jeg husker flagget, - rødt og hvitt og blått
som lå der gjemt, - langt inne i et kott.

Et kott, - langt inne i en krok på lofte`
Jeg ruslet dit en tur, - ja, ganske ofte
og rullet ut fra stangen, - i rødt og hvitt og blått
et bitte lite flagg, - jeg syn`s det var så flott

Det var jo mitt, - jeg visste ikke da
at norske flagg, - fikk ingen lov å ha
for Norge var i krig, - vi måtte vente
Når bare det ble fred, - vi skulle flagget hente

Jeg husker godt når landet vårt ble fritt
da løp jeg opp og hentet flagget mitt
Jeg rullet flagget ut i jubel, - og var gla`
holdt flagget fast, - og ropte høyt HURRA

Men dette var en gang, - for lenge, lenge siden
og alle "sår".... de leges jo med tiden
men kanskje er det best å ikke glemme:
Det var en gang vi flagget måtte gjemme

Nå heises norske flagg på alle stenger
rundt omkring, - de gjemmes ikke lenger
De blafrer flott i vinden, - i rødt og blått og hvitt
mens takken går til Gud, - for landet vårt er fritt

12.05.1997

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar