tirsdag 4. august 2009

FAMILIEN AND

Sitter og ser på familien And
som svømmer med unger så fine
Akkurat nå har hun ingen mann
Hun passer selv nøstene sine

De krever så menn et årvåkent blikk
for selv er de viltre og yre
De enser ei morens snadring og nikk
Erfaringer de kan bli dyre

For mor vil så gjerne samle de små
under sin vinge, den varme
Men det vil de ikke, de kan ei forstå
at mammaen vil seg forbarme

Jeg ser i min Bibel - den gamle
hva Jesus sa til Jerusalem:
Så ofte jeg prøvde, jeg ville jo samle
barna, jeg ønsket å vokte dem

Alle barn i Jerusalems by
kom under min varme vinge
Her under kan dere finne ly
men jeg vil dere slett ikke tvinge

Vi trenger også et årvåkent øye
som følger vår travelhet
Godt at vi har en Far i det høye
som ser oss i kjærlighet

06.07.09.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar